مصاحبه کاری و استخدامی یک از مراحل مهم در پیدا کردن شغل مورد نظر است. نکات زیادی در اینترنت و کتابها قابل حصول است و من هم قبلا در این مورد نوشته ام. 

چیزی که به نظرم رسید تا دوباره در موردش بنویسم نکات خیلی ظریفی است که شاید برای دوستانی که دارای تجربه کمتری هستند مفید باشه. سعی می کنم این نکات را خیلی مختصر و بطوری که قابل استفاده باشه بنویسم . این موارد اکثرا تجربه شخصی خودم می باشند و فکر می کنم برایتان قابل استفاده باشه

 

 

باید توجه داشت که مصاحبه کاری صرفا یکی از حلقه ها در زنجیره یافتن شغل است. قطعا قبل از مصاحبه باید رزومه کامل و منطبق بر اصولی نوشته شده باشد. پس از مصاحبه نیز پیگیری موثر و ارسال ایمیل محتوی تشکر از انجام مصاحبه و پیگیری مربوطه ، لازم است.

 

و اما مصاحبه کاری

 

1- مصاحبه کننده ها فقط می خواهند از تطابق کامل شما با موقعیت شغلی مورد نظر مطمئن شوند. لذا تمام سوالات ایشان را باید در این راستا در نظر گرفت.

2- به هیچ وجه از کارفرمای قبلی خود بدی نگوئید.

3- مواردی را که در رزومه نوشته اید را تکرار مجدد ننمایید.

4- از فرصت ایجاد شده در زمان محدود مصاحبه، به خوبی استفاده کنید. زمان را از دست ندهید و خود را پرزنت کنید.

5- با فضای شرکت و فرهنگ مربوطه از قبل آشنا گردید. مطابق آن فرهنگ رفتار کنید و لباس بپوشید.

6- تمرکز خود را بر روی نیازمندیهای شغل مربوطه بگذارید.

7- سعی کنید آرامش کامل داشته باشید و چاپلوسی نکنید

8- از مراحل بعد از انجام مصاحبه سوال کنید.

9- کاملا از میزان حقوق و دستمزد مورد نظرتان مطلع باشید و قبلا جستجوهای لازم را کرده باشید.

10- به این نکته دقت کنید که هر شرکتی با سبک منحصر به خود پرداخت می کند. بعنوان مثال برخی شرکتها پاداش های ماهانه و یا شش ماهه می دهند و یا دارای ویلاها و امکاناتی در جاهای مختلف هستند. این موارد در میزان حقوق موثر هستند.

 

بطور کل می توان گفت برای انجام مصاحبه حتما وقت کافی بگذارید و با آمادگی شرکت کنید