تکنولوژی هواپیما
هواپیما به هر نوع وسیله پروازی با بال های ثابت گفته می شود که از هوا سنگین تر باشد و بوسیه یک ملخ یا جت با سرعت بالا حرکت داده شود و بوسیله واکنش دینامیک هوا در مقابل بال هایش ساپورت شود.
اجزای اساسی هواپیما یک سیستم بال برای حفظ آن در حالت پرواز ، سطوح دم برای تثبیت بالها ، سطوح متحرک برای کنترل هواپیما در پرواز و یک نیروگاه برای تأمین نیروی لازم برای فشار هواپیما از طریق هوا است. پیشبینی های لازم در هنگام باقی مانده بر روی زمین و هنگام برخاستن و فرود باید در نظر گرفته شود. بیشتر هواپیماها دارای بدنه محصور شده برای قرار دادن خدمه ، مسافران و محموله هستند. کابین خلبان جایگاهی است که خلبان از طریق آن از کنترل ها و ابزارها برای پرواز هواپیما بهره می برد.
اصول پرواز و عملیات هواپیما
آیرودینامیک
یک هواپیما در پرواز مستقیم و بدون تغییر سطح پرواز ، چهار نیرو دارد که بر روی آن عمل می کنند. (در هنگام چرخش ، پایین آمدن و بالا رفتن ، نیروهای اضافی نیروهای دیگری نیز نقش بازی می کنند)
این نیروها به این صورت هستند: لیفت ، یک نیروی رو به بالا است. درگ ، یک نیروی بازدارنده در برابر لیفت و اصطکاک هواپیما است که در هوا حرکت می کند. وزن ، تأثیر نیروی جاذبه بر روی هواپیما است. تراست که توسط سیستم پیشرانش فراهم می شود (یا در مورد هواپیماهای بدون نیرو ، با استفاده از نیروی جاذبه برای افزایش ارتفاع به سرعت). درگ و وزن عناصر ذاتی در هر جسم ، از جمله هواپیما هستند. لیفت و تراست عناصری هستند که به صورت مصنوعی ایجاد شده اند تا بتوانند هواپیما را قادر به پرواز کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.