اینترنت چیزها یا اشیا (IoT  ) در حال تبدیل شدن به یک موضوع روز افزون برای  گفتگو در هر دو محل کار و خارج از آن است. این مفهومی است که نه تنها می تواند بر نحوه زندگی ما تأثیر بگذارد بلکه همچنین بر نحوه کار ما نیز تأثیر خواهد داشت. اما دقیقاً اینترنت اشیا چیست و در صورت وجود چه تاثیری بر ما می گذارد؟ پیچیدگی های زیادی در مورد اینترنت اشیا وجود دارد. اما می خواهیم در مورد اصول اولیه اینترنت اشیاء صحبت کنیم. گفتگوهای فنی و سیاسی بسیاری در حال انجام است. اما بسیاری از مردم هنوز فقط سعی در درک این مسئله دارند که این مباحث درمورد چیست.

درک چند مورد مرتبط با اینترنت اشیاء

اینترنت پهن باند گسترده تر می شود و هزینه اتصال در حال کاهش است ، دستگاه های بیشتری با قابلیت Wi-Fi و سنسورهای داخلی در آنها ایجاد می شوند . از طرف دیگر هزینه های فناوری رو به کاهش است و نفوذ تلفن های هوشمند به طرز باور نکردنی ای در حال افزایش است. همه این موارد طوفان کامل برای IoT است. بنابراین سوال اینترنت اشیا چیست مهمتر و با معنی تر می شود.

بنابراین اینترنت اشیا چیست ؟

به عبارت ساده ، این مفهوم اتصال هر وسیله ای با یک سوئیچ روشن و خاموش به اینترنت و یا به یکدیگراست. این شامل همه چیز از تلفن های همراه ، قهوه سازها، ماشین لباسشویی ، هدفون ، لامپ ها ، دستگاه های پوشیدنی همراه و تقریبا هر چیز دیگری است که می توانید به آن فکر کنید. این امر همچنین در مورد اجزای ماشینها ، به عنوان مثال موتور جت هواپیما یا مته یک دکل نفت اعمال می شود. همانطور که اشاره کردیم ، اگر وسیله ای سوئیچ روشن و خاموش داشته باشد ، احتمالاً می تواند بخشی از IoT باشد.

شرکت تحلیلگر گارتنر می گوید تا سال 2020 بیش از 26 میلیارد دستگاه متصل وجود خواهد داشت . این تعداد ، اتصال بسیار زیادی است. (برخی حتی تخمین می زنند که این تعداد بسیار بیشتر باشد ، بیش از 100 میلیارد). IoT یک شبکه غول پیکر از “اشیاء” است (که شامل افراد نیز می شود). ارتباط بین مردم-مردم ، افراد-اشیاء و نیز اشیاء – اشیاء برقرار خواهد بود. حالا که پاسخ به سوال اینترنت اشیا چیست را تا حدی دریافت کرده اید ، به تاثیر آن در زندگی روزمره می پردازیم.

تاثیر اینترنت اشیاء بر ما چیست ؟

ادامه این مطلب علمی جالب در خصوص اینترنت اشیاء را در وب سایت چند نقطه بخوانید