گیومه

همه چیز در مورد همه چیز

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

صابون دست ساز و صابون صنعتی

قیمت صابون ها یکی از نکات جالب است که بررسی اونها خالی از لطف نیست.

اگر صابون های نرمال که در حمام استفاده می شوند را مرور کنیم قیمتهایی از دو هزارتومان برای هر قالب تا پنج هزار تومان را مشاهده می کنیم. در یک پله بالاتر قیمتهایی تا ده هزار تومان را نیز برای این صابون ها می توان دید. برای صابون های خاص آرایشی نیز قیمتهایی از بیست و پنج هزار تومان تا چهل هزار تومان را می بینیم. 

همانطورکه می دانید ماده اصلی تولید صابون روغن است. و تقریبا می توان گفت که قیمت صابون همان قیمت روغن است. 

حالا قیمت روغن های مختلف را مرور می کنیم. 

قیمت روغن زیتون حدودا لیتری هشتاد هزار تومان است. قیمت روغن نارگیل هم تا لیتری یکصد هزارتومان است. قیمت روغن کنجد هم به همین صورت لیتری یکصد هزار تومان است.

حالا روغن های ارزان: روغن هایی مثل پالم ارزانترین روغن در بازار هستند که لیتری هفت هزار تومان است. روغن های آفتابگردان و کانولا و ذرت نیز بسته به کیفیت آنها تا لیتری سی هزار تومان می شوند.

ادامه مطلب...
۱۴ تیر ۹۹ ، ۱۷:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

همیشه خوشبین بودم و ...

قبلا همیشه خوشبین بودم و به دوستان می گفتم که نیمه پر لیوان را ببینید. حالا می بینم که اون نیمه پر هم سرابی بیش نبود. هر روز بدتر از دیروز میشه و وضع اقتصادی همه در حال بدتر شدن است. متاسفانه وضعیت اقتصادی تاثیر بدی بر سایر جوانب نیز داره. مثلا تند خویی بیشتر شده است. دزدی بیشتر شده. احترام کمتر شده و ...

حالا توی این شرایط چه می شه کرد؟

به نظرم باید به همدیگه بیشتر رحم کنیم. بله رحم

واقعیتش اینه که وبلاگی را می خوندم که یکی نوشته بود صاحب خانه ها ازمستاجران افزایش اجرا بها نگیرند. ولی آیا تمام صاحب خانه ها ملاک های بزرگی هستند؟ نه

بسیاری از صاحب خانه ها صرفا از این مسیر در حالا امرار معاش هستند. بله من می گم به همدیگه رحم کنیم. یعنی هوای هم را تا جای ممکن داشته باشیم.

امیدوارم زودتر از این شرایط عبور کنیم و به آنچه حق ما در رفاه و آسایش و داشتن آینده ای مطمئن است برسیم.

۰۵ تیر ۹۹ ، ۲۱:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

چرا اینطوری شد؟

واقعا چرا اینطور شد؟

قرار بود این همه درس بخونیم و این همه تجربه جمع کنیم و این همه .... تا آخرش به سیگار فروش سر کوچه حسادت کنیم؟!

واقعا به کسی که داره برای خودش کار می کنه حسادت می کنم. کسی که مجبور نیست یک ماه از صبح تا شب بره سر کار و یک مدیر ناشایسته و ژن خوب را تحمل کنه و آخرش یک حقوق بخور و نمیر بزارش کف دستش

واقعا چرا اینطوری شد؟

قرار نبود اینقدر تحقیر بشیم

۰۴ تیر ۹۹ ، ۲۰:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

اینترنت اشیا چیست

اینترنت چیزها یا اشیا (IoT  ) در حال تبدیل شدن به یک موضوع روز افزون برای  گفتگو در هر دو محل کار و خارج از آن است. این مفهومی است که نه تنها می تواند بر نحوه زندگی ما تأثیر بگذارد بلکه همچنین بر نحوه کار ما نیز تأثیر خواهد داشت. اما دقیقاً اینترنت اشیا چیست و در صورت وجود چه تاثیری بر ما می گذارد؟ پیچیدگی های زیادی در مورد اینترنت اشیا وجود دارد. اما می خواهیم در مورد اصول اولیه اینترنت اشیاء صحبت کنیم. گفتگوهای فنی و سیاسی بسیاری در حال انجام است. اما بسیاری از مردم هنوز فقط سعی در درک این مسئله دارند که این مباحث درمورد چیست.

درک چند مورد مرتبط با اینترنت اشیاء

اینترنت پهن باند گسترده تر می شود و هزینه اتصال در حال کاهش است ، دستگاه های بیشتری با قابلیت Wi-Fi و سنسورهای داخلی در آنها ایجاد می شوند . از طرف دیگر هزینه های فناوری رو به کاهش است و نفوذ تلفن های هوشمند به طرز باور نکردنی ای در حال افزایش است. همه این موارد طوفان کامل برای IoT است. بنابراین سوال اینترنت اشیا چیست مهمتر و با معنی تر می شود.

بنابراین اینترنت اشیا چیست ؟

به عبارت ساده ، این مفهوم اتصال هر وسیله ای با یک سوئیچ روشن و خاموش به اینترنت و یا به یکدیگراست. این شامل همه چیز از تلفن های همراه ، قهوه سازها، ماشین لباسشویی ، هدفون ، لامپ ها ، دستگاه های پوشیدنی همراه و تقریبا هر چیز دیگری است که می توانید به آن فکر کنید. این امر همچنین در مورد اجزای ماشینها ، به عنوان مثال موتور جت هواپیما یا مته یک دکل نفت اعمال می شود. همانطور که اشاره کردیم ، اگر وسیله ای سوئیچ روشن و خاموش داشته باشد ، احتمالاً می تواند بخشی از IoT باشد.

شرکت تحلیلگر گارتنر می گوید تا سال 2020 بیش از 26 میلیارد دستگاه متصل وجود خواهد داشت . این تعداد ، اتصال بسیار زیادی است. (برخی حتی تخمین می زنند که این تعداد بسیار بیشتر باشد ، بیش از 100 میلیارد). IoT یک شبکه غول پیکر از “اشیاء” است (که شامل افراد نیز می شود). ارتباط بین مردم-مردم ، افراد-اشیاء و نیز اشیاء – اشیاء برقرار خواهد بود. حالا که پاسخ به سوال اینترنت اشیا چیست را تا حدی دریافت کرده اید ، به تاثیر آن در زندگی روزمره می پردازیم.

تاثیر اینترنت اشیاء بر ما چیست ؟

ادامه این مطلب علمی جالب در خصوص اینترنت اشیاء را در وب سایت چند نقطه بخوانید

۰۳ تیر ۹۹ ، ۲۰:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

مدیریت دولتی بلای شرکت ها

مدیریت دولتی یک تفکر بسیار مخرب است که بلای خانمان سوز شرکت های دولتی ااست. مشکل آنجا بیشتر می شود که این مدیریت دولتی بر سر شرکت های خصولتی قرار می گیرند. از خصوصیات اصلی این مدیریت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- احتیاط بیش از حد

2- عدم اهمیت به سود و زیان شرکت

3- عدم شایسته سالاری و اهمیت به نیروهای انسانی

4- ...

 

با این شرایط آیا دور از انتظار است که اکثر شرکتهایی که با این خصوصیات تطابق دارند ، در حال از بین رفتن می باشند؟

۰۱ تیر ۹۹ ، ۲۰:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد