گیومه

همه چیز در مورد همه چیز

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود

پرهیزگار باش که دادار آسمان

فردوس جای مردم پرهیزگار کرد

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود

مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

هر کو عمل نکرد و عنایت امید داشت

دانه نکاشت ابله و دخل انتظار کرد

 

قبلا که این شعر را می خواندم و در بسیاری از موارد بعنوان ضرب المثل استفاده می کردم، هیچ وقت فکر نمی کردم، دیگه اصلا کاربردی نداشته باشه و خیلیا هستند که کاملا برعکس نابرده رنج، گنج برایشان میسر می شود!

۳۰ آذر ۹۸ ، ۱۳:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

دیر اومدن به جلسات

این دیر اومدن به جلسات بد جوری اعصاب خرد کن شده. یه سری افراد واقعا فکر می کنند وقتی دیر می آیند به جلسه کلی کلاس دارند. نمی دونم چرا نمی فهمند که توهین به بقیه است. واقعا کسی این حس را داره که کلاسش بالا می ره با دیر اومدن به جلسات؟؟؟!!!

 

عجبا

۲۳ آذر ۹۸ ، ۱۲:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

چرا مطلب می نویسم؟

یکی از دوستای نزدیکم یه روز که داشتیم خیلی صمیمانه با هم حرف می زدیم، گفت چرا مطلب مینویسی و وقتت را تلف می کنی! می گفت مگه مهمه که این چیزها را توی وبلاگ بنویسی؟ مگه اصلا کسی می خونه؟

 

راستش تنها جوابی که دادم و بسیار راضی کننده برام بود این بود که تو چرا مطلب نمی نویسی؟ تو چرا وبلاگ نداری؟ تو اگه ننویسی فرقی داره؟

 

به نظرم جوابم براش قانع کننده بود، چون دیگه ادامه نداد.....

۲۲ آذر ۹۸ ، ۱۷:۲۱ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حامد

نخبه های هوشی یا نخبه های ریسکی و یا ...

وقتی کلمه نخبه را می شنویم سریعا به یاد ریاضیات و حل مسائل لاینحل می افتیم. ولی واقعا نخبه بودن چیست و نخبه کیست؟ دسته بندی های مختلفی برای نخبه ها وجود دارد و این افراد به نوعی سرآمد های زمینه خود هستند. 

 

نخبه های هوشی:

این افراد دارای هوش و یا آی کیو بالای می باشند و در محیط مناسب می توانند منجر به تولید علم و نظریه های طوفانی شوند. این افرادی که منجر به تغییرات عمده در زندگی بشریت می شوند بسیار محدود هستند ولی نه به این دلیل که نخبگان هوشی بسیار کم هستند بلکه به این دلیل که این افراد باید در جایگاه مکانی و زمانی مناسب قرار گیرند. 

این افراد اگر در فضا و بستر مناسب قرار نگیرند خیلی موثر نخواهند بود و لذا تنها زمانی قادر به حرکت هستند که شرایط دست به دست هم داده باشد.

 

نخبه های ریسکی:

این افراد گروه بسیار موثر در جوامع هستند. این افراد غالبا افرادی هستند که با توجه به پذیرش ریسک بالا، می توانند سرمایه داران جامعه شوند. بعنوان مثال بازرگانان موف را می توان از این دسته دانست. 

ادامه مطلب...
۱۸ آذر ۹۸ ، ۰۹:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

چی میشه ما اونقدر بی رحم می شویم؟

چرا بعضی وقتها ما اونقدر بی رحم می شویم که همه احساس ترس از وجودمان می کنند ولی خودمان اصلا نمی فهمیم؟ وقتی ویدئو مربوط به اون کودک زباله جمع کن را که در سطل آشغال انداخته بودند را می دیدم، فقط ترسیدم. راستش اولش صرفا داشتم به کار اون فرد فکر می کردم و می گفتم چقدر کار بدی کرده است ولی بعدا که به خودم آمدم ترسیدم. گفتم من چه کارهایی می کنم که فقط ازم تا بحال فیلم نگرفته اند! شاید اگر از سبقت گرفتن من هم و رفتار بد من در رانندگی هم فیلم بگیرند به همان اندازه شرمنده خواهم شد. شاید از عدم رعایت حق تقدم من هم فیلم بگیرند همانقدر بد و زننده باشد. شاید از غیبت کردن های من هم ویدئو تهیه شود همانثدر زشت باشد. ...

 

 

دوست دارم از ترسم که شده خوبتر باشم....

۱۶ آذر ۹۸ ، ۲۲:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

کیک و خوردنی

یکی از خصوصیات بدی که دارم اینه که نسبت به خوردنی جات بسیار ضعیفم. خصوصا کیک که می بینم کلا خودم را می بازم. خصوصا کیک پرتقالی . به هر حال هر کسی یه نقطه ضعفی داره دیگه.

بطور کلی کیک های اسفنجی مانند را بیشتر از بقیه کیک ها دوست دارم. خصوصا با چایی و ...

 

 

۱۳ آذر ۹۸ ، ۱۲:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

اوج غرور تخریب گر

می خوام چیزی را براتون بنویسم که احتمالا شما هم با این نوع رفتار برخوردهایی داشته اید. حتما مثالهایی هم در این مورد در ذهنتان هست ولی با این وجود دوست دارم براتون بنویسم. غرور تا حدی خوبه و وقتی که از حد خارج میشه مخرب است. بعضی وقتها این تخریب فقط خود طرف و بعضی از افراد دور و بر او را تحت تاثیر قرار می دهد و بعضا تخریب حاصل از 

ادامه مطلب...
۱۲ آذر ۹۸ ، ۱۸:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

سریال فوق لیسانسه ها؟!!

من نمی دونم چه اصراری داریم هر سریالی را آنقدر ادامه بدهیم که کلا نابود بشه.

 

این سریال لیسانسه ها بد نبود ، آدم کمی می خندید و نسبتا جالب بود. فقط نمی فهمم که چرا باید بدون صرف زمان کافی ادامه آن را به اسم فوق لیسانسه ها بسازند.

 

کلا من که ناراضی ام از این سریال

۱۰ آذر ۹۸ ، ۲۱:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

عینیت سریال هیولا

وقتی یک بخش از سریال هیولا را می دیدم برام خیلی جالب و واقعی بود. یادمه توی یک جمع نشسته بودیم و وقتی اون صحنه را در سریال هیولا نشان داد، بقیه خندیدند و من فقط متفکرانه نگاه می کردم و یاد چیزهایی افتادم که دیده بودم.

 

و اما:

توی یکی از قسمتهای سریال هیولا اعضای هیئت مدیره یکی از شرکتها دور میز نشسته بودند و وقتی خواستند جلسه بعدی را تشکیل دهند فقط و فقط جایشان را عوض کردند و همانها اعضای هیئت مدیره شرکت جدید را تشکیل دادند. 

 

باور کنید همین صحنه را من در عالم واقعیت دیده بودم و فقط اوندفعه همین صحنه را توی تلویزیون هم دیدم.

 

جل الخالق

۰۹ آذر ۹۸ ، ۱۸:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد

می گم با این حد از آلودگی می میریم یا بازم بیشتر نیازه؟

برام سوال شده که آیا این حذ از آلودگی کافیه که بمیریم یا بازم بیشتر لازمه؟ لطفا اگر کسی حد لازم برای انواع مختلف آلاینده ها را داره به مسئولین محترم اعلام کند تا زجر کش نشویم. لطفا مقادیر دقیق را به ایشان بفرستید تا تنظیم کنند و همین مقادیر را دقیق تنظیم کنند و سریع راحت بشیم.

 

اگر ممکنه مقادیر دقیق مورد نیاز را برای ایشان و با رونوشت به اینجانب بفرستید....

۰۸ آذر ۹۸ ، ۲۱:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حامد