قیمت صابون ها یکی از نکات جالب است که بررسی اونها خالی از لطف نیست.

اگر صابون های نرمال که در حمام استفاده می شوند را مرور کنیم قیمتهایی از دو هزارتومان برای هر قالب تا پنج هزار تومان را مشاهده می کنیم. در یک پله بالاتر قیمتهایی تا ده هزار تومان را نیز برای این صابون ها می توان دید. برای صابون های خاص آرایشی نیز قیمتهایی از بیست و پنج هزار تومان تا چهل هزار تومان را می بینیم. 

همانطورکه می دانید ماده اصلی تولید صابون روغن است. و تقریبا می توان گفت که قیمت صابون همان قیمت روغن است. 

حالا قیمت روغن های مختلف را مرور می کنیم. 

قیمت روغن زیتون حدودا لیتری هشتاد هزار تومان است. قیمت روغن نارگیل هم تا لیتری یکصد هزارتومان است. قیمت روغن کنجد هم به همین صورت لیتری یکصد هزار تومان است.

حالا روغن های ارزان: روغن هایی مثل پالم ارزانترین روغن در بازار هستند که لیتری هفت هزار تومان است. روغن های آفتابگردان و کانولا و ذرت نیز بسته به کیفیت آنها تا لیتری سی هزار تومان می شوند.

 

بنابراین برای یک قالب صابون صد و بیست و پنج گرمی قیمت را خودتان حساب کنید. البته مزد ساخت را نیز باید لحاظ کرد.

اگر از روغن زیتون استفاده شود آیا امکان دارد یک قالب صابون را کمتر از بیست و پنج هزار تومان بتوان خرید؟

 

حالا فرق بین صابون های صنعتی و دست ساز را مرور کنیم:

صابونهای دست ساز بسیار گرانتر از صابون های صنعتی هستند. صابون های دست ساز از بهترین کیفیت روغن استفاده می کنند و قطعا نمی توانند قیمتی کمتر حدود سی هزار تومان برای هر قالب داشته باشند. توجه داشته باشیم که اتمام ساخت یک صابون دست ساز حدود پنجاه روز به طول می کشد.

 

بنابراین در خرید صابون دست ساز به قیمت توجه کنید و اصلا و ابدا صابون دست ساز ارزان را نخرید چون امکان ندارد که صابون دست ساز ارزان باشد.

 

موفق باشید